Liczba gospodarstw i instytucji opłacających abonament RTV  |  Radio Zet wprowadza wiosenną ramówkę  |  PBI pracuje nad identyfikatorem PBI ID  |  Heinz Polska rozpoczyna przetarg  |  KRRiT nie zrealizuje badania  |  Walne Agory zgodziło się na wydzielenie działalności muzycznej  |  Drugi sezon serialu Canal+  |  Oglądalność "Miłości za wszelką cenę" w TV 4  |  Polskie Radio potrzebuje samochodów  |  Serwis Sweet.tv uruchomił dwa kolejne kanały FAST  |  Ruszyła pierwsza polska strona Anty-SLAPP  |  Pepco potwierdza  |  Właściciel x-kom prowadzi przetarg  |  Euvic Media i Mufu wygrywają  |  Fox News pozwane przez żonę dziennikarza zabitego w Ukrainie  |  Szwedzki dziennikarz aresztowany po protestach w Stambule czeka na proces  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 42 newsy ze świata mediów i reklamy  | 

Liczba gospodarstw i instytucji opłacających abonament RTV  |  Radio Zet wprowadza wiosenną ramówkę  |  PBI pracuje nad identyfikatorem PBI ID  |  Heinz Polska rozpoczyna przetarg  |  KRRiT nie zrealizuje badania  |  Walne Agory zgodziło się na wydzielenie działalności muzycznej  |  Drugi sezon serialu Canal+  |  Oglądalność "Miłości za wszelką cenę" w TV 4  |  Polskie Radio potrzebuje samochodów  |  Serwis Sweet.tv uruchomił dwa kolejne kanały FAST  |  Ruszyła pierwsza polska strona Anty-SLAPP  |  Pepco potwierdza  |  Właściciel x-kom prowadzi przetarg  |  Euvic Media i Mufu wygrywają  |  Fox News pozwane przez żonę dziennikarza zabitego w Ukrainie  |  Szwedzki dziennikarz aresztowany po protestach w Stambule czeka na proces  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 42 newsy ze świata mediów i reklamy  | 

Liczba gospodarstw i instytucji opłacających abonament RTV  |  Radio Zet wprowadza wiosenną ramówkę  |  PBI pracuje nad identyfikatorem PBI ID  |  Heinz Polska rozpoczyna przetarg  |  KRRiT nie zrealizuje badania  |  Walne Agory zgodziło się na wydzielenie działalności muzycznej  |  Drugi sezon serialu Canal+  |  Oglądalność "Miłości za wszelką cenę" w TV 4  |  Polskie Radio potrzebuje samochodów  |  Serwis Sweet.tv uruchomił dwa kolejne kanały FAST  |  Ruszyła pierwsza polska strona Anty-SLAPP  |  Pepco potwierdza  |  Właściciel x-kom prowadzi przetarg  |  Euvic Media i Mufu wygrywają  |  Fox News pozwane przez żonę dziennikarza zabitego w Ukrainie  |  Szwedzki dziennikarz aresztowany po protestach w Stambule czeka na proces  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 42 newsy ze świata mediów i reklamy  | 

Dział: PRASA

Dodano: Luty 18, 2015

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Express Media ukarane za kryptoreklamę

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów ukarał Express Media, wydawcę dzienników „Express Bydgoski” i „Nowości – Dziennik Toruński”, karą prawie 13 tys. zł za teksty sponsorowane, które nie były oznaczone jako reklama – poinformował UOKiK na swojej stronie internetowej. Wydawca odwołał się do sądu.

Postępowanie przeciwko wydawcy „Expressu Bydgoskiego” i „Nowości – Dziennika Toruńskiego” zostało wszczęte w sierpniu 2014 roku. Urząd przeanalizował kilkadziesiąt materiałów prasowych publikowanych w dodatkach „Dbaj o zdrowie”, który ukazuje się na łamach obu dzienników.

Postępowanie wykazało, że w dodatkach tych publikowano artykuły sponsorowane dotyczące usług medycznych wykonywanych przez reklamodawców, które nie różniły się wyglądem od materiałów redakcyjnych. „W tekstach znajdowały się zwykle opisy problemów zdrowotnych i wypowiedzi specjalistów na temat odpowiednich usług medycznych. Brakowało jednak oznaczeń wskazujących na ich reklamowy charakter.

W rezultacie czytelnicy mogli potraktować materiały reklamowe jak artykuły przygotowane przez dziennikarzy. Zgodnie z prawem stosowanie w środkach masowego przekazu kryptoreklamy, która polega na wykorzystywaniu treści publicystycznych w celach reklamowych uznawane jest za niezgodną z prawem nieuczciwą praktykę rynkową. W opinii Urzędu teksty reklamowe przypominające materiały redakcyjne powinny być oznaczone specjalnym dopiskiem np. artykuł sponsorowany” - uzasadnia swoją decyzję UOKiK.

Za naruszanie zbiorowych interesów konsumentów Prezes UOKiK nałożył na spółkę Express Media karę w wysokości 12 983 zł. Decyzja nie jest prawomocna, Express Media odwołał się do sądu.

Urząd podkreśla, że wydawca zaniechał już stosowania kwestionowanych praktyk.

Od września 2014 właścicielem Express Media jest Grupa Wydawnicza Polskapresse.

(18.02.2015)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.