Magazyny komputerowe sprzedają się coraz słabiej
W pierwszej połowie 2014 roku miesięcznikom komputerowym nie udało się uniknąć spadków sprzedaży - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy.
Najlepiej w segmencie sprzedają się magazyny Wydawnictwa Bauer - na pierwszym miejscu jest "CD Action", którego średnia sprzedaż ogółem od stycznia do czerwca br. wyniosła 76 933 egz., czyli o 7,1 proc. mniej niż w pierwszym półroczu ub.r. Drugie miejsce zajmuje "PC Format" - 62 525 egz. (spadek o 10,5 proc.).
"Komputer Świat" (Ringier Axel Springer Polska), który w kwietniu przeszedł relaunch, miał średnią sprzedaż 30 659 egz. (spadek o 4 proc.).
Najwięcej spośród miesięczników komputerowych stracił "PC World" (International Data Group Poland SA) - jego sprzedaż spadła o 43,9 proc., do 12 432 egz.
W samym czerwcu br. najlepiej sprzedawał się "CD Action" - 65 748 egz. (spadek o 6,9 proc.), dalej są "PC Format" - 50 392 egz. (spadek o 3,9 proc.) i "Komputer Świat" - 28 779 egz. (spadek o 19,3 proc.).
MAL