Stanowiska dyrektorskie w Telewizji Polskiej  |  Przejście z Radia Zet do Polskiego Radia  |  Warner Bros. Discovery liderem  |  Browar Fortuna szykuje się do przetargu  |  Zestawienie kanałów muzycznych  |  Dyrektorka odeszła z Canal+ Polska do Monolith Films  |  Oglądalność serialu "Komisarz Mama" w Polsacie  |  Eska Rock organizuje konkurs  |  Dyrektorka reklamy Tygodnika Powszechnego  |  INNPoland wprowadza zmiany  |  Nowy program "Forbes Polska" i Business Insider Polska  |  TVP 1 rozpoczyna emisję serialu dokumentalnego  |  Tok FM zaczął przybliżać sylwetki kandydatów na prezydenta  |  Polanex wybiera  |  Termy Maltańskie potrzebują agencji  |  Yieldbird Agory  |  MullenLowe Group  |  PR Wings wybrało komitet organizacyjny  |  Redaktorka naczelna "Vanity Fair" odchodzi  |  Operator Wikipedii przed indyjskim sądem za zniesławienie  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 45 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Stanowiska dyrektorskie w Telewizji Polskiej  |  Przejście z Radia Zet do Polskiego Radia  |  Warner Bros. Discovery liderem  |  Browar Fortuna szykuje się do przetargu  |  Zestawienie kanałów muzycznych  |  Dyrektorka odeszła z Canal+ Polska do Monolith Films  |  Oglądalność serialu "Komisarz Mama" w Polsacie  |  Eska Rock organizuje konkurs  |  Dyrektorka reklamy Tygodnika Powszechnego  |  INNPoland wprowadza zmiany  |  Nowy program "Forbes Polska" i Business Insider Polska  |  TVP 1 rozpoczyna emisję serialu dokumentalnego  |  Tok FM zaczął przybliżać sylwetki kandydatów na prezydenta  |  Polanex wybiera  |  Termy Maltańskie potrzebują agencji  |  Yieldbird Agory  |  MullenLowe Group  |  PR Wings wybrało komitet organizacyjny  |  Redaktorka naczelna "Vanity Fair" odchodzi  |  Operator Wikipedii przed indyjskim sądem za zniesławienie  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 45 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Stanowiska dyrektorskie w Telewizji Polskiej  |  Przejście z Radia Zet do Polskiego Radia  |  Warner Bros. Discovery liderem  |  Browar Fortuna szykuje się do przetargu  |  Zestawienie kanałów muzycznych  |  Dyrektorka odeszła z Canal+ Polska do Monolith Films  |  Oglądalność serialu "Komisarz Mama" w Polsacie  |  Eska Rock organizuje konkurs  |  Dyrektorka reklamy Tygodnika Powszechnego  |  INNPoland wprowadza zmiany  |  Nowy program "Forbes Polska" i Business Insider Polska  |  TVP 1 rozpoczyna emisję serialu dokumentalnego  |  Tok FM zaczął przybliżać sylwetki kandydatów na prezydenta  |  Polanex wybiera  |  Termy Maltańskie potrzebują agencji  |  Yieldbird Agory  |  MullenLowe Group  |  PR Wings wybrało komitet organizacyjny  |  Redaktorka naczelna "Vanity Fair" odchodzi  |  Operator Wikipedii przed indyjskim sądem za zniesławienie  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 45 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Dział: PRASA

Dodano: Kwiecień 23, 2014

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Wydawcy chcą zmian w prawie do walki z piractwem i pasożytnictwem w sieci

Wydawcy prasy chcą, aby zmiany prawa autorskiego, nad którymi pracuje  Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego, znacznie wzmocniły ochronę prawną twórców materiałów prasowych, jak i samych wydawców.

- W dobie Internetu dotychczasowa ochrona praw autorskich materiałów tworzonych przez redakcja prasowe jest niewystarczająca - mówi Maciej Hoffman, dyrektor generalny Izby Wydawców Prasy. - Zasada dozwolonego użytku pozwalająca serwisom internetowym na zamieszczanie materiałów prasowych niemal równolegle z ich pierwotnym opublikowaniem sprawia, że wydawcy ponoszą nakłady tworzenia treści, a zyski z ich upubliczniania czerpią internetowi piraci - mówi Hoffman.
Z badań przeprowadzonych przez wydawców na próbie artykułów z prasy codziennej wynika, że codziennie średnio 6 proc. tekstów, które ukazały się w dziennikach w wersji drukowanej oraz 27 proc. opublikowanych na ich stronach internetowych zostaje wykorzystane w Internecie bez odpowiedniej zgody wydawców. - Odbywa się to w formie piractwa polegającego na zwykłym kopiowaniu artykułu, pasożytnictwa zwanego ładnie kuracją tekstu, czyli przeredagowania materiału bez wnoszenia niczego własnego albo agregacji bez zamieszczania linków do materiałów źródłowych - tłumaczy Hoffman.
Dlatego walne zgromadzenie Izby Wydawców Prasy zwróciło się do ministra kultury o podjęcie pilnych działań, które poprawią ochronę praw autorskich twórców i wydawców. Proponują, aby w ustawie o prawie autorskim i prawach pokrewnych  uznać wydawców prasy za producentów treści. Takie rozwiązanie zrównałoby ich status prawny z producentami fono- i wideogramów, a więc dałoby więcej możliwości ochrony materiałów prasowych. Wydawcy chcą też jasnego zdefiniowania w prawie autorskim dozwolonego użytku, co pozwoliłoby ograniczyć powszechność i masowość naruszeń ich praw.
Po wysłaniu listu do ministra Izba Wydawców Prasy zamierza przygotować konkretne propozycje rozwiązań prawnych. Będzie do nich przekonywać osoby odpowiedzialne za proces legislacyjny. - Chcielibyśmy, aby polskie prawo autorskie i ochrona własności intelektualnej nadążały za zmianami, jakie wprowadzane są we Francji, Niemczech, Belgii czy Hiszpanii - dodaje Hoffman.

(GK, 23.04.2014)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.