Agora na niewielkim plusie w drugim kwartale
Przychody Grupy Agora w drugim kwartale br. wyniosły 271,9 mln zł (spadek o 4 proc. w porównaniu do tego okresu w ub.r.). Zysk netto Grupy wyniósł 0,6 mln zł. Wynik EBITDA operacyjna to 28,9 mln zł (wzrost o 7,8 proc.).
Przychody ze sprzedaży egzemplarzowej wydawanej przez Agorę „Gazety Wyborczej” wyniosły 25 mln zł (spadek o 3,8 proc.), a przychody z reklam - 38,5 mln zł (spadek o 33,3 proc.). Przychody pionu Prasa bezpłatna ze sprzedaży reklam wyniosły 6 mln zł (spadek o 18,9 proc.), a wpływy bezpłatnego dziennika „Metro” z ogłoszeń wymiarowych były niższe o 30 proc. niż przed rokiem.
Przychody segmentu Czasopisma spadły o 37,6 proc. do 11,6 mln zł. Wpływy ze sprzedaży magazynów wyniosły 4,3 mln zł, a z reklam - 7,3 mln zł.
Przychody segmentu radiowego Agory z reklam wyniosły 22,1 mln zł (spadek o 13,3 proc.).
Przychody segmentu Internet Agory to 29,8 mln zł, w tym przychody z reklam internetowych - 24,2 mln zł, a ze sprzedaży ogłoszeń w wortalach - 4,1 mln zł.
Przychody z działalności sieci kin Helios wzrosły o 29,2 proc. do 44,3 mln zł. Natomiast przychody firmy reklamy zewnętrznej AMS z reklam wzrosły o 4,9 proc do 41 mln zł.
Waldemar Stachowiak, analityk Ipopema Securities SA: "Niepokojąca jest dynamika wyników Agory w segmentach kino i Internet"
(14.08.2013)