Tematyka smoleńska dominuje w pierwszym numerze pisma "W sieci"
Fragment okładki pierwszego numeru "W Sieci"
W nakładzie 150 tys. egz. ukazał się pierwszy numer dwutygodnika "W sieci". Jest w nim wywiad z Martą Kaczyńską o wybuchach w tupolewie, tekst Cezarego Gmyza i "ranking smoleńskich wrzutek dziennikarskich".
"W sieci" zamieszcza materiały, które były wcześniej publikowane w Internecie, ale nie tylko. Głównym tekstem pierwszego numeru jest wywiad Jacka Karnowskiego z Martą Kaczyńską zrobiony specjalnie dla pisma. Córka prezydenta Lecha Kaczyńskiego, który zginął w katastrofie lotniczej pod Smoleńskiem, mówi: „Cała wiedza, jaką mamy, prowadzi do logicznego wniosku, że pasażerów tupolewa po prostu zabito, że doszło do dwóch wybuchów i to spowodowało tragedię”.
W numerze jest też tekst Jerzego Jachowicza o "medialnej manipulacji", której celem było uderzenie w dobre imię Marty Kaczyńskiej, a pośrednio w jej ojca. W innym tekście zwolniony z "Rzeczpospolitej" Cezary Gmyz odnosi się do zarzutów, stawianych mu w związku z jego publikacją „Trotyl na wraku tupolewa”. Marek Pyza przygotował "ranking smoleńskich wrzutek dziennikarskich".
Specjalnie dla pisma komentarze napisali: Jadwiga Staniszkis, Piotr Zaremba, Małgorzata Kożuchowska. Felietonistami są: Dorota Łosiewicz (“Polityczny MiszMasz”) i Łukasz Warzecha (“Wycinki Warzechy”).
Dwutygodnik ma 56 stron, kosztuje 2,90 zł. Redaktorem naczelnym jest Jacek Karnowski, a wydawcą spółka Fratria, w której zarządzie zasiada Michał Karnowski. Jej prezesem jest Tomasz Przybek, wiceprezes spółki Apella (dawniej SKOK Media). Debiutowi dwutygodnika towarzyszy kampania informacyjno-promocyjna przygotowana właśnie przez spółkę Apella. Pismo reklamowane jest w telewizji, radiu, Internecie i na billboardach. (GK, PR)
(26.11.2012)