To Agora sprowadzi do Polski "Business Insidera" - ustalił "Presserwis"
"Business Insider" będzie miał polską wersję pod koniec br.
Polski "Business Insider" będzie działał w ramach grupy Gazeta.pl (Agora SA). Uruchomienie serwisu planowane jest na koniec 2015 roku.
Jak dowiedział się "Presserwis", to Agora SA kupiła licencję na wydawanie tej marki w Polsce. - Udzielamy im licencji, to oni będą kierować serwisem, z wsparciem naszego zespołu i we współpracy z wersjami z innych krajów - informuje Julie Hansen, prezydent i COO "Business Insidera".
- Współpraca z innowacyjnym zespołem "BI" to dla Gazeta.pl i Agory dostęp do najlepszego know-how i szansa na tworzenie atrakcyjniejszych i nowoczesnych produktów w polskim Internecie - mówi Paweł Stremski, dyrektor programowy i wydawniczy Gazeta.pl.
Agora dopiero rozpoczyna pracę nad projektem, serwis ma ruszyć pod koniec roku. - Będzie tworzony przez oddzielny zespół, w którego skład mogą wejść niektórzy dziennikarze i redaktorzy z istniejących serwisów portalu Gazeta.pl - mówi Paweł Stremski, który zapewnia, że nazwisko redaktora naczelnego zostanie ujawnione w najbliższych tygodniach.
Polska wersja ma stawiać na lokalne treści, wykorzystując jednak materiały tworzone przez amerykańską i inne edycje międzynarodowe. Niektóre treści "BI" mają być promowane na stronie głównej Gazeta.pl. - Dzięki temu dotrze do nich szeroka grupa czytelników - tłumaczy Stremski.
Julie Hansen przyznaje, że na otwarcie polskiej wersji "BI" zdecydował się z kilku powodów. - To duży kraj, z dobrze rozwiniętą prasą i silnym dziennikarstwem internetowym. Już teraz, bez polskiej edycji, notujemy setki tysięcy użytkowników miesięcznie z Polski. W Agorze znaleźliśmy też dobrego i chętnego do współpracy partnera - zapewnia Hansen.
- Widzimy dużą przestrzeń rozwoju, szczególnie w kierunkach biznesowo-lifestylowych i technologicznych, które są silną stroną oryginalnego formatu "Business Insidera" - tłumaczy Stremski.
"Business Insider" pracuje też nad edycjami w kolejnych krajach. - W przyszłym tygodniu podamy szczegóły dotyczące niemieckiej wersji. Pracujemy też nad edycją francuską i negocjujemy w sprawie wersji hiszpańskiej - informuje Hansen.
- To bardzo aktywnie i multimedialnie prowadzony serwis ekonomiczno-polityczno-ciekawostkowy, skrojony pod amerykańskie gusta - mówi Paweł Sołtys, dziennikarz ekonomiczny Polskiego Radia. - Kluczowe dla osiągnięcia sukcesu w Polsce będzie zdefiniowanie proporcji tego miksu w odniesieniu do preferencji polskich internautów oraz formuły przekazu. To zadanie bardzo ambitne, ale wykonalne - ocenia Sołtys.
(JM, 31.07.2015)