Dział: INTERNET

Dodano: Lipiec 28, 2015

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Według Megapanelu największe grupy serwisów zyskały po 2-3 mln internautów

(fot. freerangestock.com)

Pół roku przed zmianą dostawcy pomiaru Internetu w Polsce badanie Megapanel wykazuje wzrost liczby użytkowników serwisów największych wydawców miesiąc do miesiąca nawet o 3 mln. Wszystko przez zmiany w metodologii Net Tracka, na którym opiera się obecny standard.

Liczba internautów w Megapanelu (realizowanym na zlecenie Polskich Badań Internetu przez Gemiusa) pochodzi z badań Maluchy i Net Track, wykonywanych przez Millward Brown. Dotychczas pomiar penetracji Internetu w Net Tracku realizowany był na podstawie wywiadów bezpośrednich metodą CAPI. Teraz 90 proc. z nich zastąpiono wywiadami telefonicznymi (metoda CATI), w tym 70 proc. stanowią rozmowy na telefony komórkowe, a 30 proc. na stacjonarne. Jak wyjaśnia PR manager Millward Brown Kuba Antoszewski, dzięki temu udaje się dotrzeć do respondentów trudno dostępnych. Według instytutu jakość danych pozyskanych tą metodą jest obecnie wyższa. ”Jednak każda zmiana metodologii badania, zwłaszcza w sposobie zbierania danych pociąga za sobą zmiany w wynikach badań” – przyznaje Millward Brown.
Jak podała spółka Polskie Badania Internetu (właściciel Megapanelu), publikując wczoraj dane za maj br., aktualnie (według badań Maluch i Net Track) w Polsce jest 24,86 mln internautów – to wzrost o 14,76 proc. w stosunku do kwietnia br. (21,66 mln). Wyniki majowe zostały zaprezentowane z opóźnieniem – PBI twierdziło, że to przez problemy techniczne.
Modyfikacja metodologii wpłynęła również na wyniki poszczególnych wydawców w Megapanelu. Według badania Grupę Google w maju odwiedziło 23,7 mln internautów, czyli o 3,11 mln więcej niż w kwietniu. Facebook.com miał 20,01 mln użytkowników (wzrost o 2,69 mln), a YouTube.com – 18,96 mln (wzrost o 2,59 mln). Mimo zmian w metodologii kolejność wydawców w rankingu TOP 10 nie zmieniła się. Dalej były: Grupa Onet-RASP – 18,13 mln (wzrost o 2,36 mln), Grupa Wirtualna Polska – 17,81 mln (wzrost o 2,23 mln), Grupa Allegro-GG – 17,23 mln (wzrost o 2,32 mln), Grupa Interia.pl – 14,33 mln (wzrost o 1,84 mln), Grupa Gazeta.pl – 12,57 mln (wzrost o 1,68 mln), Wikipedia.org – 12 mln (wzrost 1,84 mln) oraz Polska Press Grupa – 10,67 mln (wzrost o 1,65 mln).
Badanie Megapanel Gemius wykonywać będzie tylko do końca br. W styczniu ukażą się pierwsze wyniki z pomiaru GfK Polonia PLaNET.

(KOZ, 28.07.2015)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.