"Newsweek" wprowadzi paywall dla treści online
W pierwszym kwartale 2015 roku Ringier Axel Springer Polska wprowadzi własny paywall dla witryny Newsweek.pl. To pierwszy etap w tworzeniu platformy płatnych treści dla innych serwisów tego wydawcy – dowiedział się "Presserwis".
- Wprowadzamy możliwość łatwego, wygodnego i płatnego dostępu online do treści magazynowych z najnowszego wydania "Newsweeka" – mówi Piotr Stasiak, product manager Newsweek.pl, który w przeszłości jako redaktor naczelny Polityka.pl uczestniczył we wprowadzaniu paywalla dla serwisu "Polityki". Wydawca tworzy paywall połączonymi siłami Grupy Onet-RASP. - Ponieważ jesteśmy dużą firmą ze sporymi zasobami IT, zdecydowaliśmy, że tak duży i strategiczny projekt powinien być rozwijany wewnątrz firmy – informuje Piotr Stasiak. Na jej potrzeby pracuje DreamLab obsługujący całą grupę Onet-RASP.
Na stronie Newsweek.pl już w niedzielny wieczór będą umieszczane teksty z poniedziałkowych wydań tygodnika. Zajawki do artykułów, które ukazują się na stronie już teraz, kierować będą do płatnych tekstów. - Na dziś nie ma ich wszystkich dostępnych na stronie WWW, tylko niektóre pojawiają się z opóźnieniem po kilkunastu dniach, czasem w okrojonej wersji – dodaje Stasiak. By usprawnić publikację treści "Newsweeka" w różnych kanałach dystrybucji, dziennikarze papierowego tygodnika i Newsweek.pl działają w ramach jednego newsroomu, którym kierują naczelny Tomasz Lis i jego zastępczyni Aleksandra Karasińska.
Wydawca nie zdradza, jakie pakiety obejmować będą płatne treści. Wiadomo jedynie, że nie zdecyduje się na płatność za pojedyncze teksty, bo - jak tłumaczy Stasiak - takie działanie nie jest w interesie wydawcy.
(MAL, 27.11.2014)