Telewizja wzmacnia Twittera – Twitter wzmacnia telewizję
19.10.2013, 11:13
Twitter stał się popularnym kanałem, w którym telewidzowie rozmawiają o ulubionych programach – wynika z raportu Nielsena.
Z jednej strony tweety skłaniają użytkowników do obejrzenia programu, z drugiej – widzowie chętnie komentują na bieżąco na Twitterze akurat oglądany program. Badanie Nielsena (opublikowane w sierpniu br.) udowadniają dwukierunkowe oddziaływanie między przekazami telewizyjnymi a aktywnością na Twitterze. Analiza cominutowych trendów oglądalności w danych Nielsena oraz tweetów dotyczących 221 emisji w prime time (Nielsen-SocialGuide) w amerykańskich telewizjach pokazała, że 48 proc. z nich miało znaczący wpływ na liczbę tweetów. Z kolei w przypadku 29 proc. analizowanych emisji liczba tweetów powodowała wzrost oglądalności. Jak się okazało, tweety najbardziej oddziałują na oglądalność programów o charakterze rywalizacyjnym – w badanej próbie zwiększyły ją w prawie połowie emisji (44 proc.). Znaczny wzrost oglądalności poprzez ich komentowanie na Twitterze miały też programy o charakterze humorystycznym (dotyczyło to 37 proc. tego typu programów) i sportowym (28 proc.). Natomiast programy z treściami dramatycznymi mniej odczuły dodatkowe działania tweetów (18 proc.). Wyniki badania potwierdzają też to, co zakładało wielu obserwatorów branży: wzrost oglądalności danego programu telewizyjnego powoduje, że więcej ludzi twittuje na jego temat. Liczbę tweetów podnosi też przekaz telewizyjny ważnego wydarzenia – tu dobrym przykładem jest transmisja igrzysk olimpijskich w Londynie w 2012 roku. Jak zbadał brytyjski Ofcom, 51,9 mln osób w Wielkiej Brytanii oglądało olimpiadę w telewizji przez co najmniej 15 minut. Przy czym 52 proc. Brytyjczyków śledziło to wydarzenie również online na różnych urządzeniach, np. 28 proc. na telefonach komórkowych, 22 proc. – na tabletach. Natomiast na Twitterze odbywało się aż 97 proc. wszystkich konwersacji dotyczących olimpiady, a szczególnie gorąco była komentowana transmisja ceremonii otwarcia (według raportu agencji iProspect i Carata). Opr. Taras Nazaruk Tekst pochodzi z publikacji "Siła Wizji"(19.10.2013)
* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter