Stanowiska dyrektorskie w Telewizji Polskiej  |  Przejście z Radia Zet do Polskiego Radia  |  Warner Bros. Discovery liderem  |  Browar Fortuna szykuje się do przetargu  |  Zestawienie kanałów muzycznych  |  Dyrektorka odeszła z Canal+ Polska do Monolith Films  |  Oglądalność serialu "Komisarz Mama" w Polsacie  |  Eska Rock organizuje konkurs  |  Dyrektorka reklamy Tygodnika Powszechnego  |  INNPoland wprowadza zmiany  |  Nowy program "Forbes Polska" i Business Insider Polska  |  TVP 1 rozpoczyna emisję serialu dokumentalnego  |  Tok FM zaczął przybliżać sylwetki kandydatów na prezydenta  |  Polanex wybiera  |  Termy Maltańskie potrzebują agencji  |  Yieldbird Agory  |  MullenLowe Group  |  PR Wings wybrało komitet organizacyjny  |  Redaktorka naczelna "Vanity Fair" odchodzi  |  Operator Wikipedii przed indyjskim sądem za zniesławienie  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 45 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Stanowiska dyrektorskie w Telewizji Polskiej  |  Przejście z Radia Zet do Polskiego Radia  |  Warner Bros. Discovery liderem  |  Browar Fortuna szykuje się do przetargu  |  Zestawienie kanałów muzycznych  |  Dyrektorka odeszła z Canal+ Polska do Monolith Films  |  Oglądalność serialu "Komisarz Mama" w Polsacie  |  Eska Rock organizuje konkurs  |  Dyrektorka reklamy Tygodnika Powszechnego  |  INNPoland wprowadza zmiany  |  Nowy program "Forbes Polska" i Business Insider Polska  |  TVP 1 rozpoczyna emisję serialu dokumentalnego  |  Tok FM zaczął przybliżać sylwetki kandydatów na prezydenta  |  Polanex wybiera  |  Termy Maltańskie potrzebują agencji  |  Yieldbird Agory  |  MullenLowe Group  |  PR Wings wybrało komitet organizacyjny  |  Redaktorka naczelna "Vanity Fair" odchodzi  |  Operator Wikipedii przed indyjskim sądem za zniesławienie  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 45 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Stanowiska dyrektorskie w Telewizji Polskiej  |  Przejście z Radia Zet do Polskiego Radia  |  Warner Bros. Discovery liderem  |  Browar Fortuna szykuje się do przetargu  |  Zestawienie kanałów muzycznych  |  Dyrektorka odeszła z Canal+ Polska do Monolith Films  |  Oglądalność serialu "Komisarz Mama" w Polsacie  |  Eska Rock organizuje konkurs  |  Dyrektorka reklamy Tygodnika Powszechnego  |  INNPoland wprowadza zmiany  |  Nowy program "Forbes Polska" i Business Insider Polska  |  TVP 1 rozpoczyna emisję serialu dokumentalnego  |  Tok FM zaczął przybliżać sylwetki kandydatów na prezydenta  |  Polanex wybiera  |  Termy Maltańskie potrzebują agencji  |  Yieldbird Agory  |  MullenLowe Group  |  PR Wings wybrało komitet organizacyjny  |  Redaktorka naczelna "Vanity Fair" odchodzi  |  Operator Wikipedii przed indyjskim sądem za zniesławienie  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 45 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Dział: INTERNET

Dodano: Styczeń 02, 2012

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Presspublica wprowadza opłaty za unikalne treści w Internecie

(Fot. www.ekonomia24.pl/)

Presspublica wprowadza opłaty za dostęp do unikalnych i eksperckich treści umieszczonych w serwisach internetowych "Rzeczpospolitej" i "Gazety Giełdy Parkiet".

Presspublica przy wprowadzaniu opłat wzoruje się na serwisie dziennika "Financial Times", w którym aby przeczytać jakikolwiek artykuł, internauta musi się najpierw zarejestrować. Bezpłatnie uzyskuje on dostęp jedynie do ośmiu tekstów w ciągu 30 dni. Dziś w serwisach "Rzeczpospolitej" - Rp.pl Ekonomia24.pl i Prawo (podstrona Rp.pl) oraz "Parkietu" - Parkiet.com powinny pojawić się bramki informujące internautów o możliwości rejestracji. Jeżeli się nie zarejestrują, ich dostęp zostanie ograniczony tylko do kilku artykułów wyznaczonych jako płatne. Po zalogowaniu się użytkownik będzie mógł przeczytać kolejne teksty, ale nadal nie będzie miał dostępu do wszystkich treści. Do tego konieczne będzie wykupienie prenumeraty: miesięcznej, 3-miesięcznej lub rocznej. W przyszłości wydawca planuje zamknięcie bezpłatnego dostępu do całego serwisu Rp.pl - wtedy użytkownicy niezarejestrowani oraz osoby, które nie wykupią pakietów, będą mogli przeczytać jedynie 200-300 pierwszych znaków każdego z tekstów.
W części serwisów "Rzeczpospolitej" opłaty wprowadzono już w 2011 roku. Kwartalne subskrypcje poszczególnych działów (Plus Minus oraz Eko+) można było wykupić za 19 zł. Miesięczny dostęp do archiwum "Rz" kosztuje 199 zł, podobnie jak do Dobrej Firmy Premium.
Opłaty, które mają obowiązywać od dzisiaj, dzielą się na dwa pakiety. W pakiecie Standard internauci otrzymują dostęp do: wszystkich aktualności, informacji z białych stron "Rzeczpospolitej", działu Prawo bez dostępu do serwisu Dobra Firma, podstawowych treści serwisów Ekonomia24 i Plus Minus. W pakiecie Premium dodatkowo znajduje się archiwum "Rz", Dobra Firma, dostęp do Parkietu.com oraz Eko+. Cena pakietu Standard to 99 zł miesięcznie, 259 zł na trzy miesiące i 990 zł rocznie. Pakiet Premium kosztuje 299 zł miesięcznie, 869 zł na trzy miesiące i 2990 zł na rok.
Redaktor naczelny "Rzeczpospolitej" Tomasz Wróblewski pytany, kiedy cały serwis internetowy Rp.pl będzie dostępny wyłącznie za opłatą, odpowiada: - Wyobrażam sobie taki moment, w którym za kilka lat dostęp do strony Rp.pl zostanie całkowicie zamknięty. Podążamy w kierunku strony internetowej dziennika "Financial Times", który zamykał treści przez okres dwóch lat. Mam nadzieję, że my do całkowitego zamknięcia naszych stron będziemy dochodzili rok, ale to wciąż tylko plany.
Dzięki opłatom Presspublica zamierza poszerzyć ofertę internetową dla stałych czytelników o nowe treści i rozbudowany serwis wideo, zmieni specjalistyczne serwisy prawne i ekonomiczne. W pierwszej kolejności ma być odświeżony serwis Prawo.

AT

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.