Lis ujawnił szczegóły dotyczące polskiego "Huffington Post"
Tomasz Lis poinformował o szczegółach swojego projektu internetowego. Projekt powstaje przy udziale firmy NextWeb Media.
Tomasz Lis chce stworzyć portal informacyjno-publicystyczny z elementami społecznościowymi, w którym będą się liczyły "realne newsy". - Chcę pokazać, że newsy można robić poważniej i zajmować się tymi realnymi - mówił o swoim projekcie Tomasz Lis podczas Forum IAB. - Na dużych portalach często pojawiają się teksty, które nie mówią o tym, co jest tak naprawdę istotą informacji dziennikarskiej. Pojawia się np. headline "Polak wylądował w Realu Madryt", który prowadzi nas do tekstu o polskim 16-latku, który trafił do szkółki piłkarskiej tego klubu. To sprawia, że informacje na portalach sprowadzane się do absurdu, a czytelnik robiony jest w balona - wyjaśniał Lis. Tłumaczył, że zdecydował się na własny projekt w Internecie, ponieważ jest to coraz ważniejsze medium dla młodego pokolenia. W jego portalu mają publikować internauci oraz znane osoby. Tomasz Lis liczy na 500-800 tys. realnych użytkowników miesięcznie.
Lis w czasie Forum IAB krytykował lekkie treści w polskich serwisach. Opowiedział m.in., że jako jednodniowy wydawca w portalu Onet.pl robił to, co jest zaprzeczeniem dziennikarstwa. W jego serwisie ma być inaczej. Jak dziś napisał na Cosnowego.pl (strona, na której informuje o nowym serwisie), jego platforma ”połączy blogi osób, kształtujących polską debatę publiczną w różnych dziedzinach, z artykułami dziennikarzy w redakcji”. ”Buduję wreszcie coś, co, głęboko wierzę, zmieni zasady dziennikarstwa. Co podniesie jakość debaty publicznej w Polsce” – zapewnił internautów.
Do przygotowania projektu tworzonego przez Tomasza Lisa utworzono spółkę Glob 360, której udziałowcami są oprócz dziennikarza agencja Nextweb Media - wydawca takich serwisów, jak blomedia.pl czy abczdrowie.pl - oraz biznesmen Robert Jędrzejczak.
SK, KSZ