Powstają dwa portale wzorowane na "Huffington Post": Tomasza Lisa i Point Group
Platforma Mediowa Point Group rozpoczęła prace nad modernizacją serwisu Wprost24.pl i repozycjonowaniem go w kierunku informacyjno-opiniotwórczej platformy na wzór „Huffington Post”. Nad innym portalem przypominającym „Huffington Post” pracuje także Tomasz Lis, redaktor naczelny tygodnika „Wprost” (należy do PMPG).
Michał M. Lisiecki, prezes Point Group, zaznacza, że to dwa niezależne przedsięwzięcia o tym samym kierunku rozwoju. – Tomasz Lis jest redaktorem naczelnym tygodnika „Wprost”. Serwis Wprost24.pl jest niezależny od redakcji tygodnika. Jednoczesnych, choć na różnym, poziomie zaawansowania, prac nad obydwoma serwisami nie postrzegamy w kategorii działań konkurencyjnych – zaznacza. - Dopóki serwisy te nie zaczną w praktyce funkcjonować, nie może być mowy o konflikcie interesów. Według mojej wiedzy Tomasz Lis nie jest twórcą, a jedynie jednym z mniejszościowych udziałowców tego przedsięwzięcia – dodaje Lisiecki.
Pytany, czy umowa z Tomaszem Lisem zawiera ewentualne klauzule dotyczące działań konkurencyjnych, odpowiada: - Tak, w interesującym nas zakresie.
Prace na modernizacją Wprost24.pl ruszyły wraz z zatrudnieniem dyrektora ds. Internetu, Aleksandra Krzempka.
Tomasz Lis start serwisu zaplanował na początek przyszłego roku. W przedsięwzięcie zaangażowanych jest kilkanaście osób. Jego budżet ma być wielomilionowy. Tomasz Lis nad projektem pracuje ze szwajcarsko-kanadyjską firmą internetową, która ma wnieść know-how.
Szczegóły dotyczące projektu Lis przedstawił na Forum IAB.
SK