Temat: technologie

Dział: TECHNOLOGIE

Dodano: Maj 06, 2024

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Hity znów zabrzmią. Universal Music Group przywraca swoich artystów na TikToka

W myśl nowej umowy firmy będą "wspólnie pracować nad kampaniami wspierającymi artystów UMG z różnych gatunków i terytoriów na całym świecie" (fot. Pixabay.com)

Universal Music Group i TikTok zawarły nową umowę licencyjną, dzięki której utwory artystów tej wytwórni wrócą na platformę. Zapewni ona muzykom większą ochronę przed sztuczną inteligencją.

TikTok zaczął usuwać treści Universal ze swojej aplikacji po wygaśnięciu umowy licencyjnej w styczniu. Stronom od tamtej pory nie udało się osiągnąć porozumienia w sprawie opłat licencyjnych, sztucznej inteligencji i bezpieczeństwa użytkowników TikToka.

Czytaj też: DoubleVerify wprowadza nowe kategorie dla reklamodawców na TikToku

W myśl nowej umowy firmy będą "wspólnie pracować nad kampaniami wspierającymi artystów UMG z różnych gatunków i terytoriów na całym świecie". Według MIDiA Research TikTok to miejsce, w którym osoby w wieku od 16 do 19 lat w Stanach Zjednoczonych najczęściej odkrywają muzykę, wyprzedzając YouTube i serwisy takie jak Spotify. "Mniej więcej jedna czwarta konsumentów w USA twierdzi, że słucha piosenek, które usłyszeli na TikToku" – powiedziała Tatiana Cirisano, starsza analityczka branży muzycznej w firmie MIDiA.

Jednak Universal Music twierdzi, że jej artyści i autorzy tekstów zarabiają zaledwie ułamek tego, co otrzymują od innych głównych platform mediów społecznościowych.

Wytwórnia muzyczna twierdzi, że TikTok generuje 1 proc. jej rocznych przychodów, czyli ok. 110 mln dol. w 2023 roku. YouTube z kolei zapłacił branży muzycznej 1,8 mld dol. rocznie.

Czytaj też: Taylor Swift nietypową kampanią promuje swoją nową płytę na TikToku

Na TikTok już wcześniej powróciły piosenki Taylor Swift. Artystka posiada jednak prawa autorskie do swoich nagrań na mocy umowy z Universalem zawartej w 2018 roku i może kontrolować dostępność jej utworów.

Sytuacja TikToka w USA jest trudna. Z aplikacji korzysta ok. 170 mln Amerykanów (na świecie blisko 1,5 mld), ale po wprowadzeniu ustawy Kongresu podpisanej przez prezydenta Joe Bidena chińska firma ByteDance ma 270 dni na odsprzedanie aplikacji amerykańskiemu właścicielowi. W innym przypadku zniknie ze Stanów Zjednoczonych.

Czytaj też: TikTok chce wprowadzić konkurencję dla Instagrama – aplikację TikTok Notes

(MAC, 06.05.2024)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.